Ο κορονοϊός… στρέφει τους επιχειρηματίες στις online πωλήσεις

Πόσο κοστίζει και πόσο γρήγορα στήνεται ένα e-shop

Στις online πωλήσεις στρέφονται όλο και περισσότερες επιχειρήσεις που μέχρι σήμερα είτε δεν είχαν καθόλου είτε είχαν υποτυπώδη παρουσία στο ίντερνετ. Η μεταστροφή αυτή έγινε το δίμηνο Μάρτιου-Απριλίου, οπότε οι εμπορικές επιχειρήσεις και τα καταστήματα εστίασης είχαν κλείσει λόγω των μέτρων για τη μη διάδοση του κορονοϊού. Οι μόνες επιχειρήσεις που δούλεψαν αυτή την περίοδο είναι όσες είχαν e-shop και μπορούσαν να παίρνουν παραγγελίες ηλεκτρονικά και να τις διεκπεραιώνουν με μεταφορά στο σπίτι. Οι υπόλοιποι άρχισαν να αναρωτιούνται αν προλαβαίνουν να στήσουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και να αρχίσουν να δουλεύουν ει δυνατόν από… χθες.

Ποιοι ενδιαφέρονται

Το ενδιαφέρον προέρχεται από τρεις κατηγορίες επιχειρηματιών:

α) Πελάτες, οι οποίοι κατάλαβαν ότι από εδώ και πέρα οι online αγορές θα κερδίζουν συνεχώς έδαφος .

β) Από επιχειρηματίες που είχαν αποφασίσει να εντάξουν στη στρατηγική τους και το eshop αλλά οι εξελίξεις επέσπευσαν τις κινήσεις τους, γιατί ήταν ο μόνος τρόπος να κάνουν πωλήσεις.

γ) Από ανθρώπους που δεν το είχαν καν στο μυαλό τους, κυρίως επιχειρηματίες μεγαλύτερους σε ηλικία, που μέχρι σήμερα δεν έβλεπαν την αναγκαιότητα της online παρουσίας.

 

Ο κινητήριος φόβος

Το κίνητρο, δεν είναι η προοπτική για ανάπτυξη μέσω διαδικτυακών πωλήσεων αλλά ο φόβος για την επιβίωση των ίδιων των επιχειρήσεων, αφού με τα καταστήματα κλειστά δεν υπήρχε άλλη πηγή εσόδων. Οι καταναλωτές στράφηκαν μαζικά στα eshops γιατί απλώς δεν είχαν και οι ίδιοι άλλη επιλογή. Πολλοί επιχειρηματίες όμως φοβούνται ότι όσοι δοκίμασαν τις διαδικτυακές αγορές δεν θα γυρίσουν εύκολα στο φυσικό κατάστημα ή ότι εν πάση περιπτώσει το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου θα μεγαλώσει το επόμενο διάστημα.

Αυτό κατά ένα μέρος είναι αλήθεια, καθώς οι διαδικτυακή αγορά συμπεριλαμβάνει και την δυνατότητα  της σύγκρισης τιμών, με αποτέλεσμα ο αγοραστής να έχει την δυνατότητα, να αγοράσει το ίδιο προϊόν, πολύ φθηνότερα εξοικονομώντας χρήματα.

Αν η λύση του e-shop είναι ευκαιριακή και δεν υπάρχει μακροπρόθεσμος σχεδιασμός που να συνοδεύεται από μια στρατηγική marketing, «θα πάνε χαμένα τα λεφτά που θα επενδύσει ο επιχειρηματίας.

Υπάρχουν οικονομικές λύσεις για κάποιον που έχει το χρόνο να ασχοληθεί ο ίδιος και να αποκτήσει μόνος του ένα online σημείο πώλησης , αλλά ό,τι γλιτώνεις σε χρήμα το ξοδεύεις σε χρόνο.

Σε αντίθετη περίπτωση το μέσο κόστος ενός e-shop είναι 2.500-5.000 ευρώ και φτάνει στα 6.000-7.000 ευρώ αν ο πελάτης θελήσει να συνδέεται με την αποθήκη.

 

Το e-shop είναι σαν να στήνεται εξ αρχής ένα νέο κατάστημα

Η πιο συχνή παρανόηση που υπάρχει στο μυαλό του μελλοντικού «επιχειρηματία – πελάτη» για τα e-shops είναι ότι μπορούν να στηθούν άμεσα και μετά αρκεί να ασχολείται 1-2 ώρες τη μέρα.

Είναι πολύ λανθασμένη αυτή η άποψη.

Για να δημιουργηθεί ένα e-shop πρέπει να ανέβουν online όλοι οι κωδικοί των προϊόντων, με σύντομη περιγραφή και φωτογραφίες. Ο χρόνος που απαιτείται εξαρτάται από το αν υπάρχουν οι φωτογραφίες και τα κείμενα και φυσικά το πόσοι είναι οι κωδικοί. Επίσης, από το αν το e-shop συνδεθεί με την αποθήκη και τα συστήματα παρακολούθησης των αποθεμάτων, αν δημιουργηθεί ένα σύστημα επιβράβευσης των τακτικών πελατών κλπ

Και τι γίνεται μετά τη δημιουργία του e-shop?

Πολλοί αντιμετωπίζουν το e-shop σαν κάτι συμπληρωματικό σαν παραπαίδι. Η αλήθεια όμως είναι ότι είναι σαν να έχεις δεύτερο μαγαζί. Κάποιος πρέπει να ασχολείται μόνο με αυτό, να παρακολουθεί τις παραγγελίες,  την αποθήκη, να επικοινωνεί με τον πελάτη, να επιλύει προβλήματα με την εταιρεία ταχυμεταφορών και ότι ενδεχομένως μπορεί να προκύψει.

Η online πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική από αυτή ενός φυσικού καταστήματος. Το eshop δεν λειτουργεί με ωράριο της αγοράς, μπορείς να κάνεις πωλήσεις πχ στις 11 η ώρα το βράδυ .

Καλό θα ήταν να μελετήσει κανείς τις όλες τις περιπτώσεις, και να έχει στην άκρη του μυαλού του, το θα γίνει η επιχείρηση του, αν ξανασυμβεί ένα ενδεχόμενο lockdown.

Leave a Reply

Your email address will not be published.